Behov for nytt system
Kunder av dette formatet forventer kvalitet i alle ledd, også når det gjelder logistikk og netthandel. Tidligere brukte vi Visma Global på logistikk og Visma Zpider webshop. Etter hvert som vi vokste, merket vi at systemene ikke alltid fungerte optimalt, innrømmer Mikael. Spesielt var det netthandelsbiten som lugget. – Vi opplevde at Visma Zpider sin løsning ikke hang med i tiden. De klarte ikke å levere funk- sjonalitet som kundene etterspurte, og som man forventet av en moderne nettbutikk.
Til slutt ble selskapet nødt til å se seg om etter en ny løsning. Last Mile AS gikk flere runder med ulike tilbydere og vurderte alle nøye. Felles for de fleste aktørene var fokuset på sluttbrukeropplevelsen og selve nettbutikken.
– For oss var det også viktig å ha gode løsninger for logistikk i forhold til prosjekthåndteringen. Etter hvert ble det tydelig at Multicase hadde en nøkkelferdig løsning og kunne levere hele pakken med den viktige logistikkhåndteringen i bakkant. Dette var en unik kombinasjon, og noe vi i forkant ikke hadde fokusert så mye på. Multicase var på mange måter en outsider i prosessen, ettersom vi primært så etter en netthandelsplattform.
Last Mile ble raskt trygge på at Multicase var riktig forretningssystem for dem. – Vi ble tidlig overbevist om at dersom vi skulle skape en god nettbutikk, måtte vi også ha gode løsninger i bakkant, innrømmer Reinskou. Last Mile oppdaget i denne prosessen også at mange andre aktører i samme bransje som oss brukte samme system, noe som selvsagt også gav en trygghet for valget. – Multicase forstod dessuten B2B-språket og hvilke utfordringer et selskap som oss stod ovenfor.
"Multicase leverer førsteklasses kvalitet."