Slik fungerer abandoned cart
I Multicase nettbutikkløsning lagres alle varer som legges i handlevognen. I de tilfellene hvor vi vet hvem som har lagt dem der, det vil si at kunden er registrert i systemet med epost, så kan en epost sendes ut med påminnelse om den forlatte handlevognen.
Ved gitte intervaller, som kan konfigureres, henter systemet ut en liste med mottagere som har lagt produkter i handlevognen uten å fullføre handelen. Det generes en unik epost per kunde med de produktene som ble forlatt. I tillegg legges ved noen tilbehørsprodukter som kan være av interesse.
I eposten er det lenke til å gå til handlevognen slik den ble forlatt. I tillegg er det lenker til de enkelte produktene dersom vedkommende ønsker å lese mer om produktene.
Hvorfor forlater kunder handlevognen?
Undersøkelser viser at de vanligste årsakene til at man forlater handlevognen uten å gjennomføre kjøpet er:
- Man må opprette konto for å handle
- For lang og komplisert utsjekkprosess
- Dårlig informasjon om frakt
- For lang leveringstid
- Mangelfulle returordninger
- Stoler ikke på nettbutikken
- Feil på nettsiden
- Ikke mange nok betalingsmetoder
- Kredittkortet ble avvist