Multicase Norge AS og Telering AS inngår millionavtale

Sandefjord 24.09.18:
Sandefjordsbedriften Multicase Norge AS har inngått avtale om leveranse av forretningssystem, nettbutikk- og butikkløsning til Norges største mobil- og IT kjede, Telering AS. Avtalen har en verdi på flere millioner kroner.

Tidligere i år overtok Telering AS 37 forhandlere fra Kjedehuset og ble dermed den største frittstående fagkjeden i Norge. Selskapets posisjon innen tele og data i bedriftsmarkedet er betydelige styrket og det forventes at omsetningen vil passere 2 milliarder inneværende år.

Effektivisering og automatisering

– Telering AS sentralt har benyttet forretningssystemet Multicase siden 2007, forteller Harald Bøyum, Direktør for Produkt- og Forretningsutvikling hos Telering AS. Vi er så godt fornøyd med denne systemløsningen at vi nå ønsker å tilby dette også til kjedens medlemmer.

Telering AS sitt ønske om å sentralisere drift og vedlikehold er bakgrunnen for avtaleutvidelsen. – I Multicase har vi spesialisert oss på effektivisering og automatisering av spesielt innkjøps-, ordre- og salgsprosessene, forteller Bjørn Lie, salgssjef i Multicase Norge AS. Vi leverer i tillegg nettbutikk- og butikkløsning i samme system, hvor alle data lagres og vedlikeholdes ett sted. For en stor kjede som Telering AS vil dette bety en betydelig effektivisering av hverdagen helt ned til den enkelte forhandler.

Langsiktig avtale

Partene presiserer at de ser for seg et langsiktig samarbeid og at flere forhandlere vil komme på etter hvert. I første omgang skal rundt 35 forhandlere fra tidligere Kjedehuset flyttes over til Multicase.

– Vi setter stor pris på tilliten Telering AS viser oss når de nå ønsker å benytte vårt forretningssystem i deres kjedestruktur og ser frem til et gjensidig utviklende samarbeid, sier Lie.

Leverandørlager: beregn 3-5 dagers leveringstid
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Ubekreftet levering: Ta kontakt med kundesenter på post@amentio.no for antatt leverings dato.
Varen bestilles når du ringer oss.
Varen befinner seg på fjernlager.