Effektiv allokering

- selve kjernen i Multicase forretningssystem

5 desember 2024 | Skrevet av Bjørn Lie

Allokering, eller reservasjon, er antagelig det området som volder de fleste handelsbedrifter hodebry. Hvilken vare skal sendes til hvilken kunde, og til hvilken tid? Allokering er selve kjernen i Multicase forretningssystem og hovedårsaken til at vi kaller oss spesialister på vareflyt.

I prinsippet kan alle etablere en fin og kundevennlig butikk, enten det er en fysisk butikk eller nettbutikk. Alle kan fylle butikken med relevante varer og tilby gode betalings- og fraktalternativer. Dette betyr imidlertid fint lite dersom systemet i bakkant ikke automatisk vet hvilken kunde som skal ha hvilken vare, og til hvilken tid.

På dette området stiller Multicase i en særklasse. Vi går faktisk så langt som å utrope oss selv til spesialister. Ingen andre forretningssystemer her til lands er skreddersydd for effektiv vareflyt på samme måte som Multicase.

I over 20 år har Multicase hjulpet handelsbedrifter med å bli mer effektive.
En investering i Multicase forretningssystem er en investering i effektiv vareflyt og full kontroll på bakrommet. Veldig ofte møter vi bedrifter hvor fasaden ser flott ut, men titter vi derimot bak kulissene blir bildet helt annerledes.

Dobbeltarbeid, systemer som ikke snakker sammen og mye manuell jobbing gjør at ting ikke glir så smertefritt som det burde. Dette taper man stort på.

Gjennom automatiserte prosesser, solide prinsipper og proaktivitet sørger Multicase forretningssystem for at ordre, innkjøpsbestillinger og leveranser håndteres automatisk og effektivt - hver gang!

Se video om hvordan Multicase håndterer reservasjon/allokering her

Automatiske prosesser

For å oppnå størst mulig grad av automatikk har Multicase forretningssystem valgt FIFO ("First inn, first out") som grunnleggende prinsipp. Med FIFO holder Multicase kontroll på hvilken kunde som skal ha hvilke vare til hvilken tid - automatisk.

Som bruker har man full kontroll på tilgjengeligheten fra egne lager, innkjøp på vei inn og hva leverandøren har på lagre.

Multicase forretningssystem sender ut automatiske ordrebekreftelser, endringsmeldinger, leveringsbekreftelser og fakturaer. Disse automatiske prosessene er viktige brikker for effektiviteten i en virksomhet.

Automatiske prosesser

For å oppnå størst mulig grad av automatikk har Multicase forretningssystem valgt FIFO ("First inn, first out") som grunnleggende prinsipp. Med FIFO holder Multicase kontroll på hvilken kunde som skal ha hvilke vare til hvilken tid - automatisk.

Som bruker har man full kontroll på tilgjengeligheten fra egne lager, innkjøp på vei inn og hva leverandøren har på lagre.

Multicase forretningssystem sender ut automatiske ordrebekreftelser, endringsmeldinger, leveringsbekreftelser og fakturaer. Disse automatiske prosessene er viktige brikker for effektiviteten i en virksomhet.

Skrevet av

Multicase Norge AS

Anbefalte artikler

redirect-icon
Verdien av prosjektledere med brukererfaring

Visste du at flere av våre ansatte har vært i dine sko? I denne artikkelen får du møte to...

redirect-icon
Syv tegn på at det er på tide å bytte forretningssystem

På ett eller annet tidspunkt blir systembytter uunngåelig for de aller fleste...

redirect-icon
Seks spørsmål du bør stille deg selv før du bytter ERP-system

Å bytte system kan virke skummelt for mange. Men det blir litt mindre fryktinngytende om...