Prostage AS - scenen satt for vekst!
Prostage har på få år gått fra å være en liten aktør innen lyd, lys og sceneteknisk utstyr, til å virkelig å komme i spotlighten. Takket være forsterkning på eiersiden og investering i Multicase har selskapet vokst betraktelig og stjeler stadig markedsandeler fra konkurrentene.
Prostage AS ble etablert i 2008 av Gunnar Waldemar Naas. Frem til 2012 drev han selskapet alene. Med kun et lite lager og en Mamut-løsning uten lagerstyring i bakkant, lå omsetningen på rundt 5-6 millioner per år med sunn drift. Det var vanskelig å håndtere dette volumet alene, men ambisjonene for vekst var tilstede. Salgssjef Carl August Tidemann kjøpte seg inn i selskapet i 2012, og en strategi for vekst ble lagt i felleskap.
– Det er lettere å vokse når man er to, innrømmer Tidemann med et smil. Vi befinner oss i Prostage sine lokaler på Røa i Oslo. Nylig byttet de lokaler. De forrige ble rett og slett for små. – Vi har firedoblet omsetningen vår på 3-4 år og er nå 4-5 ansatte. Vi opererer i et ganske statisk marked, noe som betyr at vi har stjålet markedsandeler fra konkurrentene.
Velsmurt logistikk
Prostage AS driver B2B salg av lyd, lys og sceneteknisk utstyr. Kundene er primært utleiefirmaer, installatører og broadcasting- institusjoner. Prostage AS har også import av egne agenturer, primært fra Europa og noe fra Asia. En betydelig del av omsetningen går via nettbutikken
– Vi får svært mye positiv feedback fra kundene våre, forteller Carl August. – Spesielt fremhever de nettbutikken vår som svært oversiktlige og enkel å bruke. I tillegg har vi en velsmurt logistikk, og der tror jeg mye av nøkkelen ligger. Alle kan få tak i produkter, så det er ikke bare produktporteføljen som gjør at stadig flere får øynene opp for oss, men også den effektive kjøpsprosessen og oppfølgingen. Vi har også svært dyktige ansatte, legger han smilende til.
Tidemann er dessuten helt sikker på én ting – Multicase har vært en svært viktig brikke i veksten.