Ordrebok ble en revolusjon
Et område som Aclima virkelig merket forskjell på var rundt forhåndsordre. – Vi jobber jo med sesongprodukter og kolleksjoner, og forhåndsordre er naturlig nok en stor andel av vår omsetning, forklarer Stian. Før overgangen til Multicase hadde vi tre ansatte som bare satt og punchet ordrer. Multicase har en egen modul hvor forhåndsordre kan legges av kunden selv på nett, og denne ble på mange måter en revolusjon for oss.
– Nå kommer nesten alle ordrer direkte inn via den digitale ordreboken, noe som gjør hverdagen vår utrolig mye lettere, legger Martine til. Selvsagt må vi fremdeles punche noe manuelt, men det er så lite at vi håndterer det uten ekstra årsverk.
Aclima er i gang med Btwentyfour som Multicase også tilbyr integrasjon mot. – Vi er i innkjøringen her og har litt hikk akkurat nå, innrømmer Martine. Vi har dialog med andre i samme bransje som bruker denne, og har stor på at det vil bli veldig bra.
Kunnskap er nøkkelen
Aclima er helt klare på at gode systemer er viktig. Minst like viktig er kunnskap om systemet. – Vi gjorde oss en dyrekjøpt erfaring like etter at vi gikk over til Multicase, medgir Stian. Vi valgte å la systemkunnskapen sitte hovedsakelig hos noen få sentrale medarbeidere, og da en av disse sluttet fikk vi oss mildt sagt en veldig bratt lærekurve.
Martine nikker anerkjennende. – Vi har erfart at vi får mer igjen for investeringen når kunnskapen er fordelt på flere i selskapet. Systemet kan styre mye, men vi må vite hvordan det skal brukes.
Stian og Martine er også enige om at det fremdeles har mye å lære om Multicase. – Vi er langt fra utlært, og på mange måter er det litt fint også. Ting fungerer veldig bra nå, og bare det å vite at vi fremdeles har mye å gå på er ganske betryggende. Det er fint å vite at vi har mer å strekke oss etter, og her handler det først og fremst om å sette av tid i en hektisk hverdag.
Og når de først står fast, så er supporten til Multicase god å ha. – Her er vi stort sett godt fornøyd, sier Martine. Vi merker at Multicase jobber for å forbedre ting, blant annet med 2.linjesupport, og det er betryggende for oss.